פיזיותרפיסט פרטי מומלץ


פיזיותרפיסט פרטי מומלץפיזיותרפיסטים הם מטפלים שמעניקים סיוע לאנשים עם מגבלות תנועתיות וגופניות שונות. ניתן לבחור בפיזיותרפיסטים שעובדים מטעם קופות החולים או בפיזיותרפיסטים פרטיים. אז מה כדאי? ואיך בכלל בוחרים פיזיותרפיסט פרטי מומלץ? על אלה נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו פיזיותרפיסט פרטי מומלץ?

פיזיותרפיה היא מקצוע פרא רפואי העוסק באבחון, טיפול ומניעה של בעיות תנועה ובעיות גופניות שונות. אנשים שנפגעו כתוצאה ממחלה, פציעה, ניתוח או כל אפשרות אחרת, יוכלו לעבור טיפול פיזיותרפיה ולחזור לתפקוד מלא. הפיזיותרפיה נותנת מענה עבור בעיות אורתופדיות, נוירולוגיות, מחלות נשימה ובעיות בתפקוד המערכות הפנימיות.

פיזיותרפיסט הוא אדם בעל תואר אקדמי ורישיון מטעם משרד הבריאות שמטפל בפיזיותרפיה. ניתן לבחור פיזיותרפיסטים במגוון תחומי התמחות שונים. הפיזיותרפיסטים, למעשה פועלים מההשקפה כי כאשר מכווינים את הגוף לכיוונים הנכונים והמתאימים לו, הגוף הוא בעל יכולת ריפוי ושיקום עצמית מדהימה.

כיצד בוחרים פיזיותרפיסט פרטי מומלץ?

על מנת לבחור פיזיותרפיסט פרטי מומלץ, יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים חשובים. בראש ובראשונה יש להתחשב בתחום ההתמחות של הפיזיותרפיסט. קיימים פיזיותרפיסטים פרטיים ממגוון תחומי התמחות שונים כמו לדוגמא- בעיות גב, בעיות ברכיים, רצפת אגן, שיקומים נוירולוגיים ועוד. לכן, על מנת לקבל את המענה ואת הטיפול הטוב ביותר עבור הבעיה ממנה אתם סובלים חשוב לבחור בפיזיותרפיסט פרטי מומלץ לתחום זה. כמו כן, הפיזיותרפיסט הוא מקור המידע שלכם, לכן, בררו שהוא מכיר את המחקרים החדשים והעדכניים שנערכו בתחום שלו ושהוא מספק לכם את הידע שאתם צריכים בכל הנוגע לבעיה שלכם.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון בבחירת פיזיותרפיסט פרטי מומלץ הוא אזור המגורים שלכם. זה נשמע כמו דבר יחסית שולי, אך זה לא. טיפולי פיזיותרפיה בדרך כלל כוללים מספר טיפולים בשבוע ועל מנת להניב תוצאות חשוב מאוד להתמיד על כך. לכן, על מנת שהטיפול לא יהפוך לטרחה ויקשה עליכם בשגרת היומיום שלכם, מומלץ לבחור בפיזיותרפיסט פרטי מומלץ באזור המגורים שלכם. כך הנסיעות לא יהיו ארוכות מידי ולא תאלצו לפנות לטיפול זמן במיוחד. 

עוד אלמנט חשוב בבחירת פיזיותרפיסט פרטי מומלץ הוא האביזרים והציוד שיש ברשותו. טיפול פיזיותרפיה כולל תרגילים עם אביזרי עזר כמו כדורים, רצועות נמתחות, גליל, אביזרים אורתופדיים שונים ועוד. חשוב לוודא כי לפיזיותרפיסט יש ציוד מתאים וחשוב לוודא כי מדובר בציוד חדש, אביזרים חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות. 

לבסוף, אין כמו המלצות. אם אתם מכירים אנשים שעברו טיפולי פיזיותרפיה בקשו מהם המלצה על פיזיותרפיסט פרטי מומלץ. במידה שאתם לא מכירים, תמיד תוכלו להיעזר בקבוצת פייסבוק של אזור המגורים שלכם או קבוצות רפואיות שונות על מנת לשאול ולהתייעץ. המלצות יעזרו לכם לקבל חוות דעת ומושג על הפיזיותרפיסט. 

 

היתרונות של פיזיותרפיסט פרטי מומלץמה היתרונות של פיזיותרפיסט פרטי מומלץ?

ניתן לקבל טיפול פיזיותרפיה עם פיזיותרפיסט פרטי או עם פיזיותרפיסט מטעם קופות החולים. לפיזיותרפיסט פרטי מומלץ יש יתרונות רבים. ריכזנו לכם את המרכזיים בהם- 

  • משך הטיפול- טיפולי פיזיותרפיה עם פיזיותרפיסט מטעם קופות החולים כוללים תורים ארוכים וטיפול קצר של כ-15 דקות. לעומת זאת, עם פיזיותרפיסט פרטי ניתן לקבל טיפולים במענה מהיר יותר ומשך הטיפול יהיה ארוך וינוע בין 45 ל-60 דקות. 
  • כמות טיפולים- בקופות החולים יש הגבלה על כמות הטיפולים שכל מטופל יכול לקבל. לעומת זאת, בטיפולי פיזיותרפיה עם פיזיותרפיסט פרטי אין הגבלה על כמות הטיפולים הנדרשת וכל מטופל יקבל את מלוא הטיפולים להם זקוק. 
  • יחס אישי- בטיפולי פיזיותרפיה מטעם קופות החולים, בדרך כלל מספר מטופלים יקבלו טיפול בו זמנית. לעומת זאת, עם פיזיותרפיסט פרטי ניתן למטופל אחד בכל זמן נתון ומאפשר לכם להנות מיחס אישי יותר. 
  • תהליך עם אותו מטפל- כאשר עוברים טיפול פיזיותרפיה עם פיזיותרפיסט פרטי עוברים את התהליך כולו עם אותו מטפל. כך המטפל יודע היכן התחלתם, לאן הגעתם, מה קצב ההתקדמות שלכם ויוכל לתת לכם מענה על שאלות והתייעצויות בצורה מלאה שתואמת אתכם ואת המצב שלכם. 
  • תחום התמחות- בטיפולי פיזיותרפיה פרטיים ניתן לבחור במטפל מתחום התמחות מסוים. לדוגמא, אם אתם לאחר ניתוח החלפת ברך, תוכלו לבחור בפיזיותרפיסט פרטי מומלץ מתחום ההתמתחות הזה ולדעת שתקבלו את הטיפול הטוב והמקיף ביותר. 
  • ציוד- מכוני הפיזיותרפיה הפרטיים בדרך כלל יהיו מצוידים בציוד חדשני, אביזרים חדשים וטכנולוגיות מתקדמות הרבה יותר מאלה של קופות החולים.
  • טיפולים ביתיים- במקרה הצורך, פיזיותרפיסט פרטי יגיע לבית המטופל לטיפול ביתי. יש לכך יתרונות רבים, עליהם נפרט בהמשך. 

פיזיותרפיסט פרטי מומלץ ויתרונות הטיפולים ביתיים

ישנם מקרים בהם מטופלים שצריכים טיפול פיזיותרפיה לא יוכלו להגיע למכון הטיפול בעקבות הקושי ללכת, הקושי לקום מהספה לכיסא או לעלות במדרגות, ולכן המטפל יגיע להעביר את הטיפול בבית שלהם. 

טיפולים ביתיים, יאפשרו למטפל ולמטופל למצוא פתרונות נקודתיים לקשיים איתם מתמודד המטופל בבית הפרטי שלו. בטיפולים הביתיים, המטפל למעשה יגיע לבית המטופל לביצוע תרגילים, הדרכה ועצות מעשיות. התרגילים יהיו שונים ומגוונים ולעתים יכללו גם אביזרי עזר כמו כדור או רצועה. 

לטיפולים ביתיים יש מספר יתרונות בולטים- 

  • התאמת סביבת המגורים- עם טיפולים ביתיים ניתן להתאים את סביבת המגורים למחייה עבור המטופל. ההתאמה תכלול פתרונות כמו הגבהה למיטה, אחיזה במקלחת וכדומה. 
  • סביבה טבעית- הטיפולים הביתיים מתבצעים בסביבה הטבעית של המטופל. כך ניתן להתאים את הטיפול לשגרת החיים של המטופל ולמרחב בו חי בהתאם לפרמטרים כמו גודל הבית או מדרגות. 
  • יעילות הטיפול- טיפולים ביתיים מאפשרים הסתגלות מהירה וחזרה מהירה לשגרה. 
  • הפחתת זיהומים וסיכונים- טיפולים במוסד רפואי חושפים את המטופל לזיהומים וסיבוכים שונים. בטיפול ביתי הסיכונים הללו פוחתים משמעותית. 
  • בני המשפחה- טיפולים ביתיים מאפשרים לבני המשפחה לשמור על שגרת החיים שלהם ככל הניתן ולמנוע מהם נסיעות, המתנה בתור, חסכון בכסף, פקקים ועוד. 

 

פריקת כתף
שיקום אורתופדי

אורתופדיה הוא אחד התחומים החשובים ברפואה. האורתופדיה עוסקת במחלות, בפגיעות ובליקוים הקשורים למערכות העצמות והשרירים של גוף האדם, בעיות שהן מנת חלקו של כל אדם

המשך »
שיקום פיזיותרפי לנשים

שיקום לנשים

זה לא פשוט להיות אישה, על רקע מחקרים שונים שמראים שבנות המין היפה נוטות לסבול יותר מכאבים בהשוואה לגברים. לכך ניתן להוסיף בעיות אופייניות לנשים,

המשך »

שיקום לאחר תאונת דרכים

תאונת דרכים עלולה להתרחש כמעט בכל שניה, אפילו שנזהרים. למרבה הצער יש לתאונת הדרכים פוטנציאל פגיעה עצום בגוף האדם, לעיתים עד לרמה של נכות זמנית

המשך »
שיקום בעזרת ריפוי ועיסוק

ריפוי ועיסוק

כמעט כל אדם סובל מכאבים מפעם לפעם, פעמים רבות בשילוב עם פגיעה מהותית ביכולת ההתניידות ובעצמאות שלו. הפיזיותרפיה מציעה שורה ארוכה של פתרונות לבעיות השונות,

המשך »
שיקום לאחר גרידה

פיזיותרפיה דרך קופות החולים

זה לא סוד שהביקוש לטיפולי פיזיותרפיה עלה משמעותית בשנים האחרונות, בישראל ובעולם כאחד. תחום פרה רפואי זה, העוסק באבחון ובפתרון בעיות במערכת התנועה של הגוף,

המשך »
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!