שיקום אחרי ניתוח בגב מחירים

שיקום אחרי ניתוח בגב מחיריםשיקום אחרי ניתוח בגב מחירים

לאחר ביצוע כל ניתוח אורטופדי, נדרש תהליך שיקום אשר חשוב ומשמעותי במיוחד עבור החלמה מהירה של המטופל. בפרט לאחר ביצוע ניתוח גב, אשר השלכותיו יכולות להיות חמורות אם לא יעשה כן. באמצעות הליך השיקום חוזר המטופל לחיים עצמאיים ולשיגרת חיים בריאה. מדובר בהליך שיקום שכולל את מירב ההיבטים, הפיזיים כמובן וכן המנטליים והריגשיים על מנת להחזיר את המטופל לחיים רגילים, פעילים ובריאים. באשר שיקום אחרי ניתוח בגב מחירים כיום נגישים באופן יחסי לכל כיס, ונעים לפי התכניות הנדרשות והמתבקשות על ידי המטופל בעניינו, לאחר פגישת איבחון עם הצוות הרפואי שלנו. 

בתהליך שיקום שלאחר ניתוח גב יושם דגש רחב על חזרה הדרגתית, לכדי תנועה תחילה, ולאחר מכן לתיפקוד מלא. ברוב המקרים, תקופת ההסתגלות חזרה לתנועה לוקחת כשבוע עד שבועיים, וכחודש עד 45 ימים של תהליך שיקום מסיבי ומיטבי סך הכל עד לחזרה לתיפקוד מלא. ככל שישים המטופל דגש על הוראות הצוות הרפואי, יבצע את התרגילים, יחד עם הצוות וכן לבדו, וככל שתהא הקפדה על מגוון הטיפולים הנדרש. שכן, בתהליך השיקום ישנם מעקבי רופא, צרכים פיזיותרפיסטיים, ריפוי בעיסוק, עבודה סוציאלית או פסיכולוגית, ועוד כפי שיפורט להלן.

תהליך השיקום ככללותו לאחר הניתוח האורטופדי בגב מורכב בעיקר מטיפול אישי שבין המטפל למטופל. כלומר, המתכונת היא אישית בכל סוגי הטיפול למען החלמה מיטבית. כך למשל, במהלך תהליך השיקום נמצא המטופל בקשר ישיר ובחשיבות גבוהה עם האורטופד המנתח, למען ביצוע בדיקות, בירורים ומעקב. במקביל, מגיע המטופל לטיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, רפואה משלימה ועוד. באותה מתכונת טיפול אישית, ניתן דגש רחב על כל הההיבטים שחשוב לקחת בחשבון בשיקום. בין היתר כאבים, אי יכולת תנועה, אי נעימויות בתנועה, אי נעימויות או כאבי גב בישיבה, ומצד שני כמובן שיושם בשיקול דגש על טכניקה כמו טווחי תנועה, יכולות תנועה- הליכה, ריצה, ישיבה ועמידה וכוח השרירים.

ראשית תהליך שיקום אחרי ניתוח גב מחירים והשלכות

תהליך השיקום שלאחר ניתוח אורטופדי, בפרט ניתוח גב, תמיד יחל בפגישת איבחון, ממש לאחר הניתוח שבוצע. במהלך פגישת האיבחון ייתן הצוות הרפואי דגש על הפחתת כאבים ובניית טווחי תנועה בישיבה, בעמידה וכדומה, בשלב הראשון. במהלך האיבחון ינחה הרופא את המטופל מה וכיצד עליו לעשות, כמו לדוגמה אילו תרגילים עליו לתרגל בעצמו בבית על מנת לחזור לתיפקוד. כבר משלב זה ייערך השיקום מול גורמי המקצוע, המטפלים נחוצים במקרה הספציפי. כמובן שלכל אורך השיקום יערכו פגישות עם הרופא האישי שלכם, על מנת לאמוד את הצורך כרגע, וכיצד נכון לפעול גם בשלבים הבאים על מנת להגיע להחלמה ותיפקוד מלא.

הצוות המרכיב את הליך שיקום לאחר ניתוח אורטופדי בגב מורכב מיחידת העילית של הצוות הרפואי השיקומי והם: הרופא המנתח, פיזיותרפיסט/ית, מאמן/ת כושר, מרפא/ה בעיסוק, עובד/ת סוציאלי/ת או פסיכולוג/ית, מטפל ברפואה משלימה ואף אנשי מקצוע נוספים במידת הצורך. זו גם אחת הסיבות לביצוע פגישת האיבחון, מאחר שבה נבדק מי הם אנשי המקצוע הדרושים בענייננו, למען שיקום מלא של הגב. כך למשל דיקור, עיסויים, מניפולציות פיזיוטרפיסטיות, טיפולים רגשיים עם עובד/ת סוציאלי/ת, ועוד דרושים לעיתים למען הליך שיקום מיטבי. ואילו במקרים אחרים, אין צורך בכל בעלי המקצוע או אין צורך בהם במינון מלא, למשל. יש לתת דגש גם על חשיבות עבודת המטופל עצמו והעבודה העצמית שלו במקביל לעבוד מול הצוות הרפואי. על מנת על מנת להגיע לתוצאות השיקום הטובות ביותר חייב המטופל להיות קשוב לצוות המקצועי, ולבצע את התרגילים ואת ההנחיות כראוי וכמוסבר.

מבחינת שיקום אחרי ניתוח גב מחירים ראוי להגיד כי כיום בתהליכי שיקום פרטיים ניתן בהחלט לבצע התאמה לכל כיס ותקציב, בהתייחס לגורמים המנויים בענייננו. תכניות הטיפול נאמדות מראש על ידי הצוות המוכשר שלנו, וישנה אפשרות גם כן להחזרים כספיים מהקופה או מהביטוח הרפואי שלכם. המחירים משתנים כמובן ממטופל למטופל ולכן יש לפנות אלינו לייעוץ ראשוני ללא עלות לבניית תכנית התאמה.

קראו עוד: 5 טיפים לשמירה על בריאות עמוד השדרה

אתגרים במהלך תקופת השיקוםאתגרים במהלך תקופת השיקום

ניתוח אורטופדי הוא ברוב המקרים ניתוח מתוכנן, בפרט כאשר מדובר בניתוח גב אשר מקום הפגיעה מוכר ומטופל מראש. על כן, מעט קל יותר לאמוד את האתגרים ואת ההיתכנות שתצטרך להתבצע, ככל שנפחית כמובן סייגים קיצוניים. ניתוח אורטופדי בגב הוא ניתוח מורכב ותהליך השיקום שלו איננו פשוט, ולכן יש לקחת בחשבון כי הוא יכלול תקופה מאתגרת ולא נעימה במיוחד, אשר סביר שתהיה מלווה בכאבים או קושי קל בתנועה ובתיפקוד בראשית הדרך. 

בנוסף, תהליך השיקום יכלול בנוסף גם טיפול שמרני של  תרופות וזריקות על מנת לצלוח אותה בשלום, כך למשל טיפול בסטרואידים, חומצה היאלורונית, משככי כאבים, וכן אולי אף יהא צורך בשימוש בעזרים חיצוניים לצורך התניידות. 

על כן, חשוב במיוחד להיעזר בצוות רפואי מיומן ומקצועי אשר יסייע לכם לצלוח נכונה את התקופה, בצורה פחות כואבת ככל הניתן. וכן, מאחר שבמהלך התקופה ישנו קושי מסוים בהתניידות ותנועה בתחילת דרך השיקום, נדרש סיוע חיצוני מהמשפחה והחברים הקרובים. 

הליך השיקום לאחר ניתוח אורטופדי מצריך תקופת התאוששות, שבה נדרשת תשומת לב על ההיבטים הריגשיים כמו על ההיבטים הפיזיים של המטופל. ברוב המקרים, לאחר כשבוע עד עשרה ימי שיקום שלאחר הניתוח חלה הקלה מועטה בכאבים ובצורך בהתניידות. בערך בטווח שיקום זה, יוכל המטופל תחל תקופת ההסתגלות של המטופל למצב החדש עד להחלמה מלאה וחזרה לחיים נורמטיביים. לכן, גם אם ההתחלה איננה פשוטה ואף מלווה בכאב, זוהי רק ראשית דרך השיקום אשר מעט קשה יותר, ולאחר מכן- התוצאות הטובות שכה חיכינו להן מגיעות- חזרה לחיים בריאים ונורמטיביים. 

פריקת כתף
שיקום אורתופדי

אורתופדיה הוא אחד התחומים החשובים ברפואה. האורתופדיה עוסקת במחלות, בפגיעות ובליקוים הקשורים למערכות העצמות והשרירים של גוף האדם, בעיות שהן מנת חלקו של כל אדם

המשך »
שיקום פיזיותרפי לנשים

שיקום לנשים

זה לא פשוט להיות אישה, על רקע מחקרים שונים שמראים שבנות המין היפה נוטות לסבול יותר מכאבים בהשוואה לגברים. לכך ניתן להוסיף בעיות אופייניות לנשים,

המשך »

שיקום לאחר תאונת דרכים

תאונת דרכים עלולה להתרחש כמעט בכל שניה, אפילו שנזהרים. למרבה הצער יש לתאונת הדרכים פוטנציאל פגיעה עצום בגוף האדם, לעיתים עד לרמה של נכות זמנית

המשך »
שיקום בעזרת ריפוי ועיסוק

ריפוי ועיסוק

כמעט כל אדם סובל מכאבים מפעם לפעם, פעמים רבות בשילוב עם פגיעה מהותית ביכולת ההתניידות ובעצמאות שלו. הפיזיותרפיה מציעה שורה ארוכה של פתרונות לבעיות השונות,

המשך »
שיקום לאחר גרידה

פיזיותרפיה דרך קופות החולים

זה לא סוד שהביקוש לטיפולי פיזיותרפיה עלה משמעותית בשנים האחרונות, בישראל ובעולם כאחד. תחום פרה רפואי זה, העוסק באבחון ובפתרון בעיות במערכת התנועה של הגוף,

המשך »
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!