מדוע מומלץ לשלב אימוני כושר עם טיפולי פיזיותרפיה?

העולם שלנו מהיר וכולנו רוצים להשיג את הכול כאן ועכשיו. הדבר נכון גם בכל מה שנוגע לבריאות שלנו כשעם משימות רבות שאנחנו צריכים להשתלט עליהן, ברור שנרצה להשיג את המקסימום במינימום זמן. כאן נכנסת לא פעם השאלה מדוע מומלץ לשלב אימוני כושר עם טיפולי פיזיותרפיה ובמה בעצם מדובר.

כידוע לכולנו, אימוני כושר משאירים אותנו בקצב הנכון, הם מרימים את מצב הרוח, מסייעים לפעילות הלב, מפתחים את השרירים ושומרים על השלד. טיפולי הפיזיותרפיה משמעותיים ביותר כשהם יכולים לאזן את הגוף שלנו, לסייע במקרה של תנועה לא נכונה ולהתגבר על פעולות לא תקינות מן העבר וכמו כן התגברות על פציעות ישנות. הצמד הדינמי של אימון כושר וטיפול פיזיותרפיה, יכול להיות השילוב המושלם לאוהבי הבריאות ההוליסטית.

 

הגישה הבריאותית

אימוני כושר שונים כגון פילאטיס ועוד מתמקדים בחיזוק שרירים, הגברת סיבולת לב ריאה ושיפור בריאות כלי הדם. הם חשובים לכל כך הרבה מערכות בגוף שלנו ולמרות זאת, לא פעם הם מתבצעים בטכניקה לא נכונה ומובילים לפגיעות או פציעות. אימון שמתבצע באופן לא מאוזן עלול להוביל לאימוץ רב של שרירים מסוימים באופן שיכול להוביל לפגיעה קלה או רצינית.

לעומת זאת שילוב בין אימון כושר לבין טיפול פיזיותרפיה מביא גישה הוליסטית שרואה את כל מערכות הגוף באופן מלא. פעילות שכזו שמה דגש על ריפוי, שיקום ובניית הגוף וכל זאת באותו הזמן שמתבצע האימון. הפיזיותרפיה מאפשרת לזהות בעיות שעלולות לצוץ בהמשך ולמנוע אותן. היא מסוגלת לתקן בעיות מכאניות ולוודא כי המתאמנים יבצעו את התרגילים השונים בצורה בטוחה ויעילה.

כדי להבין מדוע מומלץ לשלב אימוני כושר עם טיפולי פיזיותרפיה יש להבין את הסכנות שיכולות להיות באימון לא נכון. שלא נטעה, כמעט תמיד רצוי להתאמן ואפילו אנשים עם מגבלות תנועה ולאחר תאונות יכולים למצוא את שיטת האימון המתאימה להם. עם זאת, שילוב של פיזיותרפיה יכול לזהות איתור של אזורים שעלולים להיות עם פוטנציאל פגיעה והוא ימנע זאת לפני שאלו יהפכו לבעיות של ממש.

 

למי מומלץ לשלב אימוני כושר עם טיפולי פיזיותרפיה

שילוב בין אימוני כושר לטיפולי פיזיותרפיה יכול להיות מוצלח מאד לכל המתאמנים באשר הם. הפיזיותרפיה בעצם דואגת לכך שכל תנועה תתבצע בדרך המיטבית, היא יכולה לשנות את תוכנית האימונים כך שתתאים באופן אישי והיא יכולה לטפל במהרה בבעיות אם אלה מתחילות להופיע. מעבר לכך שהשילוב מומלץ לכל מי שמתאמן, ישנן קבוצות שחשוב שישקלו לשלב פיזיותרפיה ואימונים יחדיו.

● מתאמנים לאחר פציעה

כל מי שמעוניין להגיע לאימון לאחר פציעה, בין אם היא כתוצאה מאימון ובין אם היא כתוצאה מגורמים אחרים, צריך לשקול לשלב בין אימוני כושר לפיזיותרפיה. גורם מוסמך יוכל לקבוע את תוכנית האימונים, לבצע התאמות ולוודא כי הפציעה לא מהווה מגבלה ושהאימון לא יחמיר תופעה קודמת.

●       מתאמנים מבוגרים מאד

מתאמנים מבוגרים אשר לא התאמנו לפני כן ומעוניינים להתחיל להיכנס לכושר, צריכים להכיר היטב את הגוף שלהם, את המגבלות והאפשרויות העומדות לרשותם. חשוב מאד להתייעץ ולוודא כי הפעולות השונות שמתבצעות במהלך האימון אכן מתאימות ליכולות הגופניות.

● מתאמנים צעירים

גיל האימון יכול להיות צעיר מאד, אפילו בזמן שהגוף עוד מתפתח ולכן חשוב כל כך לשלב פיזיותרפיה. כל תנועה יכולה להשפיע על מערכת השלד ולכן חשוב מאד שהיא תתבצע בצורה המיטבית. מתאמנים שמתחילים את דרכם בגיל צעיר צריכים לשקול לשלב בין אימון לפיזיותרפיה.

● מתאמנים בעצימות גבוהה

כל מתאמן שמבצע תרגילים בעצימות גבוהה, בקצב גבוה ובמשקל גבוה, צריך לשקול שילוב בין פיזיותרפיה בנוסף לאימונים. יש להכיר את הסכנות, להקפיד על תרגילים נכונים ולקבל את הליווי המתאים במטרה להשיג את היעדים בצורה המיטבית.

פילאטיס

פריקת כתף
שיקום אורתופדי

אורתופדיה הוא אחד התחומים החשובים ברפואה. האורתופדיה עוסקת במחלות, בפגיעות ובליקוים הקשורים למערכות העצמות והשרירים של גוף האדם, בעיות שהן מנת חלקו של כל אדם

המשך »
שיקום פיזיותרפי לנשים

שיקום לנשים

זה לא פשוט להיות אישה, על רקע מחקרים שונים שמראים שבנות המין היפה נוטות לסבול יותר מכאבים בהשוואה לגברים. לכך ניתן להוסיף בעיות אופייניות לנשים,

המשך »

שיקום לאחר תאונת דרכים

תאונת דרכים עלולה להתרחש כמעט בכל שניה, אפילו שנזהרים. למרבה הצער יש לתאונת הדרכים פוטנציאל פגיעה עצום בגוף האדם, לעיתים עד לרמה של נכות זמנית

המשך »
שיקום בעזרת ריפוי ועיסוק

ריפוי ועיסוק

כמעט כל אדם סובל מכאבים מפעם לפעם, פעמים רבות בשילוב עם פגיעה מהותית ביכולת ההתניידות ובעצמאות שלו. הפיזיותרפיה מציעה שורה ארוכה של פתרונות לבעיות השונות,

המשך »
שיקום לאחר גרידה

פיזיותרפיה דרך קופות החולים

זה לא סוד שהביקוש לטיפולי פיזיותרפיה עלה משמעותית בשנים האחרונות, בישראל ובעולם כאחד. תחום פרה רפואי זה, העוסק באבחון ובפתרון בעיות במערכת התנועה של הגוף,

המשך »
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!